۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبرداد:

تکمیل ۴۸۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

تکمیل ۴۸۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۴۸۰ واحد از طرح مسکن محرومین شهری آماده بهره برداری بوده و پیش بینی می شود مابقی واحدها تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای ایمن سازی منازل و کاهش صدمات جانی و مالی هنگام بروز حوادث، طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است.

وی از وجود ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون ۴۴ هزار و ۶۵۰ واحد مقاوم سازی شده است.

آسمانی مقدم بیان کرد: براساس آمارها بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در خراسان جنوبی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده که این آمار تقریباً معادل آمار میانگین مقاوم سازی در کشور است.

وی با اشاره به احداث پنج هزار واحد مسکن محرومان بیان کرد: این طرح از سال گذشته در استان آغاز شده و ۱۰۰ درصد این واحدها به پایان رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۷۱ هزار جلد سند مالکیت برای املاک و منازل روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

اجرای ۵۱۶ طرح هادی روستایی

آسمانی مقدم بیان کرد: همچنین ۹۱۴ طرح هادی تهیه و از این تعداد ۵۱۶ طرح در روستاها اجرایی شده است.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی در استان بیان کرد: شش هزار و ۱۵۱ نفر در این طرح در شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت نام کرده اند.

آسمانی مقدم با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۹۹۹ نفر تایید نهایی شده اند، افزود: همچنین برای دو هزار و ۹۹۳ نفر در بانک مربوطه حساب باز شده و دو هزار و ۷۶۹ نفر آورده اولیه را واریز کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۴۸ واحد به متقاضیان اختصاص یافته و مابقی متقاضیان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف می شوند.

آسمانی مقدم با اشاره به طرح مسکن اقشار کم درآمد شهری بیان کرد: در این قالب شش هزار سهمیه بین شهرستان ها توزیع شده و هم اکنون این طرح در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۸۰ واحد آماده بهره برداری است، گفت: پیش بینی می شود مابقی واحدها تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر 5114552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha